2017-05-19 아하
“Mind Over Symptoms”
"증상에 유의하세요"
Adding mindfulness to your child’s treatment regimen can rewire his neurology and activate sluggish parts of the brain.
아이의 치료 요법에 주의를 기울이는 것은 그의 신경을 자극하고 뇌의 느린 부분을 활성화시킬 수 있다.
Over my three decades of practice as an integrative psychiatrist, I’ve learned a few facts about ADHD. It is not a “behavior problem” or a “discipline problem.” ADHD is a medical disorder in which genetic, neurological, nutritional, and environmental factors create imbalance in the brain. That imbalance, in turn, leads to problems concentrating and focusing, hyperactivity, and impulsive behavior.
나는 30년간의 통합정신과의사로서, ADHD에 대한 몇가지 사실을 배웠다. "행동 장애"나 "훈육 문제"가 아니다. ADHD는 유전적, 신경, 영양, 환경적 요인이 뇌의 불균형을 유발하는 의학적 질환이다. 이 불균형은, 결과적으로, 집중과 초점, 과행동, 충동행동의 문제로 이어진다.
I’ve found that the treatment that usually works best for ADHD is an Integrative Medicineapproach, which looks for underlying biochemical imbalances that drive the disorder and treats them with a combination of counseling, medication (if needed), nutritional supplements, and mindfulness practice.
나는 ADHD에 가장 효과적인 치료법은
질병을 유발하는 근본적인 생화학적 불균형을 찾고, 상담, 약물 치료(만약 필요하다면), 영양 보충제, 그리고 명상을 결합하는 것이라는 걸 발견했다.
I’ve treated thousands of kids, but I’ve never forgotten Joseph (not his real name), a 14-year-old boy with severe ADHD. Joseph could hardly stay in his seat in class or focus on a task. He was impulsive, frequently losing his temper and shouting at his parents, his sister Sarah, and his friends.
Despite the severity of his symptoms—despite seemingly being unable to sit still—Joseph loved to fish. He would take a rowboat out on nearby pond and fish for hours. Sit for hours.
나는 수천명의 아이들을 치료했지만, 안는 심각한 ADHD를 앓고 있는 14살짜리 소년인 조셉을 결코 잊어 버린 적이 없었다. 조셉은 수업 중에 자리에 앉아있거나 과제에 집중하는 것을 힘들어했다.
그는 충동적이었고, 자주 그의 부모님, 그의 여동생 사라와 그의 친구들에게 화를 내고 고함을 질렀다.
그의 증상의 심각성에도 불구하고-가만히 앉아 있을 수 없음에도 불구하고-조셉은 물고기를 좋아했다. 그는 근처 연못에 보트를 타고 몇시간 동안 낚시를 하곤 했다. 몇시간 동안 앉아서.
I couldn’t account for it, of course. But every child with ADHD is unique, and that was true of Joseph. “Why do you go fishing?” I asked him.
“I really like being there,” he replied. "I like rowing around. I like being rocked by the water. I like sitting in the sun by myself, not bothering anyone. I like feeling the breeze. And I love it when I feel that sudden tug and start to reel in a fish.” I realized then that Joseph had developed a mindfulness practice, and it was working well for him.
물론 나는 그걸 설명할 수 없다.
하지만 ADHD를 앓고 있는 모든 아이들은 독특하고, 그것은 조셉에게도 해당된다.
"너는 왜 낚시를 하러 가니?"그가 물었다.
"저는 정말 거기 있는 걸 좋아해요", 그는 대답했다. "저는 노 젓는 것을 좋아해요. 저는 물에 의해 흔들리는 것이 좋아요. 저는 아무도 신경쓰지않고 혼자 햇볕에 앉아 있는 것을 좋아해요. 산들 바람을 느끼는 것이 좋아요. 그리고 저는 갑자기 물고기를 낚아 채기 시작한 것을 느꼈을 때 그걸 좋아해요." 라고 말했다. 나는 그때 조셉이 주의 깊게 명상을 하고 있었다는 것을 깨달았다. 그리고 그것은 그에게 잘 작용하고 있었다.
Joseph did much better in his late teens, when I stopped seeing him. He had benefited from many of the treatments I suggested, and from the mindfulness practice he intuitively developed on his own, before I ever thought to recommend it.
조셉은 내가 그를 더이상 만나지 않았을 때, 그는 십대 후반에 훨씬 더 잘했다.
그는 내가 제안한 많은 치료법들로부터 이득을 보았다, 내가 치료법을 추천해주기 전에 그는 정신요법을 통해 자기 자신의 직관력을 계발했다고 생각된다.
Joseph widened my horizons, helping me understand that a hyperactive, inattentive, impulsive, aggressive, and angry child could find a way to be quietly attentive to the here and now.
In the 20 years since I treated Joseph, mindfulness has become a household word and has been studied intensively. In fact, researchers have found that mindfulness can be a real treatment for ADHD, rewiring neurology and activating sluggish areas of the brain.
In a study conducted at the UCLA Mindful Awareness Research Center, for example, people with ADHD—seven high-school students and 25 adults—took a two-month mindfulness training course: Mindful Awareness Practices for ADHD.
조셉은 나의 시야를 넓혀 주었고, 지나치게 활동적이고, 조심스럽고, 충동적이고, 공격적이고, 화난 아이가 여기서 조용히 경청할 수 있는 방법을 찾을 수 있다는 것을 이해하게 도와 준다.
내가 조셉을 치료한 지 20년이 지난 지금, 정신요법은 가정의 단어가 되었고 집중적으로 연구되어 왔습니다. 사실, 연구원들은 정신요법(명상법) ADHD를 위해 신경계의 신경을 자극하고 뇌의 느린 부분을 활성화시키는 진정한 치료법이 될 수 있다는 사실을 발견했다.
예를 들어, UCLA 정신인식연구센터에서 실시한 연구에서, ADHD—7명의 고등 학교 학생들과 25명의 학생들이 2개월간의 명상 훈련 과정을 수료 : 주의력 결핍 과잉 행동 장애 사례
“The primary practice” of mindfulness,” wrote the researchers in the Journal of Attention Disorders, “involves three steps: (a) bringing attention to an ‘attentional anchor’ (usually a sensory input like breath); (b) noting that distraction occurs and letting go of the distraction; and (c) refocusing or reorienting attention back to the ‘attentional anchor.’”
The participants in the study were trained in mindfulness practices that included using mindfulness during daily activities, sitting or walking mindfulness meditation, and a “loving-kindness meditation” at the end of each training session to address the low self-esteem common in ADHD. After two months of training, they experienced many benefits, including:
"유념해야할 주된 실천 요강"은
<주의집중장애학술지>의 연구원들이 작성했으며 다음의 세가지 단계를 다룬다:
(a)'집중'에 주의를 기울인다(일반적으로 호흡과 같은 느낌).
(b)주의 산만 발생과 주의를 산만하게 한다는 점을 유념한다.
(c) 관심을 기울이거나 관심을 기울이지 않다가 다시 "집중"할 수 있다.
그 연구의 참가자들은 매일의 활동 동안 주의 깊게 명상을 하는 것, 앉거나 산책하는 것을 포함하여 ADHD에 걸린 사람들의 낮은 자존감을 다루기 위해 각각의 훈련 세션 끝에 있는 "자비명상"을 주의 깊게 훈련을 받았다.
* more focus amid interruptions and distractions
* increased ability to shift attention from one task to another
* less hyperactivity
* less impulsiveness
* less anxiety
* less depression
* less perceived stress (the feeling you can’t cope with a demand)
* more mindfulness
* 간섭과 방해가 심해지는 가운데 더욱 집중
* 한 업무에서 다른 업무로 주의를 돌릴 수 있는 능력 향상
* 과다 활동 감소
* 덜 간소화됨
* 덜 걱정함
* 우울증 감소
* 인지되지 않은 스트레스(수요에 대처할 수 없는 느낌)
* 더 많은 주의
Not surprisingly, 90 percent of the participants had a “high measure” of satisfaction with mindfulness training, according to the researchers.
연구원들에 따르면, 놀랍게도 90퍼센트의 참가자들이 명상 훈련에 만족감을 느꼈다고 한다.
Mindfulness can help improve grades at school. In a recent very small study published in the journal Mindfulness, four 5thgraders with ADHD—all taking the stimulants Adderall or the nonstimulant Strattera—were trained in mindfulness meditation, starting with 10 minutes a day, and gradually increasing to about 15 minutes. After eight weeks, the students were instructed to use the skills developed during meditation to “bring their minds back to their lessons during class.”
명상법은 학교 성적을 향상시키는데 도움을 줄 수 있다.
최근 학술 잡지'뉴로 사이언스'에서 발표된 아주 작은 연구에서, ADHD의 4명의 5학년-모든 사람들이 약을 복용하고 있다- 하루에 10분씩 시작해 점차적으로 약 15분 정도 추가하는 명상훈련을 받았다.
8주 후, 학생들은 명상 중에 계발된 기술을 사용하여 수업을 다시 듣도록 지시 받았다.
The results? Their daily “active engagement in math instruction” increased dramatically: 70 percent more engagement for Andy; 32 percent more for Barry; 58 percent for Maurice; and 48 percent for Robyn. (Not their real names.)
The boys were better at math, too.
결과는요? 그들의 일상적인 "수학 교육에서의 적극적인 참여"는 급격하게 증가했다 : 70%더 많은 참여를 한 앤디; 32% 더 참여한 베리; 58%의 모리스; 그리고 48%의 로빈.(그들의 실명 아님)
그 소년들 역시 수학을 더 잘 하게 되었다.
Their test scores improved, respectively, by 88 percent, 64 percent, 82 percent, and 71 percent. Robyn, for example, solved only 18 percent of his math problems before practicing meditation; after two months of meditation, he solved 63 percent.
“Self-regulation of attention is one of the key aspects of mindfulness and appears to have…validity as an intervention that may likely assist students to better control their inattentiveness in the classroom,” concluded the researchers, from Brown University, the Medical College of Georgia, and other institutions.
그들의 시험 점수는 향상되었고,
각각 88%, 64%, 82%, 71%를 차지하고 있다. 예를 들어, 로빈은 그의 수학 문제의 18%만을 단지 명상을 하기 전에 풀었다;그후 그는 2달간의 명상 끝에 63퍼센트를 풀었다. 주의력 결핍 주의의 핵심적인 측면 중 하나이며 중재자로서 개입하는 것으로 보인다. 브라운 대학교, 조지아 의과 대학, 그리고 다른 기관들로 부터 학생들이 교실에서 그들을 더 잘 통제할 수 있도록 도와 줄 수 있을 것이다."라고 연구원들이 결론을 내렸다.
The researchers were also quick to point out that any type of mindfulness practice—not just the one they taught—will work.
연구원들은 또한 어떠한 유형의 신경 안정성을 지적하기도 했다-그들이 가르친 것 뿐만이 아니라-효과가 있을 겁니다.
That positive assessment of the power of any type of mindfulness training was reaffirmed by a recent study in the Journal of Attention Disorders, which analyzed data from 10 studies on mindfulness-based therapies for ADHD. Overall, attention improved by 66 percent, and hyperactivity and impulsivity decreased by 53 percent.
모든 유형의 주의력 트레이닝의 힘에 대한 긍정적인 평가는 최근의 학술지<주의 집중장애>의 최근 연구에 의해 재확인되었다. 그것은 ADHD치료에 대한 10건의 연구 자료를 분석했습니다.
전반적으로 주목할 만한 것은 66 % 증가했고, 과행동 과복용은 53% 감소했다.
For an adolescent or adult with ADHD, the practice of mindfulness can take many forms, including mindfulness during daily activity, mindfulness meditation, mindful breathing, body scanning, and loving-kindness meditation. After a few weeks, this type of “mindfulness training” can produce what psychologists call a new “trait” or “skill”—you can be mindful not only when you are specifically practicing mindfulness, but throughout the day. Being more mindful means being more attentive, less impulsive, better organized, and better able to think clearly and plan. Most important, mindfulness teaches self-acceptance, which is a crucial trait for the emotional wellbeing of a person with ADHD, who is often mired in a negative self-image.
ADHD를 앓고 있는 청소년이나 성인
명상의 실천은 일상적인 활동 동안 주의 깊은 자세, 명상 요법, 심호흡, 신체 스캔, 그리고 명상 요법을 포함한 많은 형태를 취할 수 있습니다. 몇주 후, 이러한 유형의 "주의집중 트레이닝"은 심리학자들이 소위" 새로운 성격"이라고 부르는 것을 만들어 낼 수 있다.-여러분은 특별히 주의 깊게 명상을 실천할 때만 신경을 쓸 수 있습니다. 보다 현명한 방법은 좀 더 주의 깊고, 충동적이고, 체계적이고, 더 잘 생각하고, 계획을 세우는 것을 더 잘 한다는 것을 의미한다-종종 부정적인 자아상에 빠지는 ADHD를 앓고 있는 사람들의 정서적 행복에 대한 중요한 특성
Adapted from Finally Focused: The Breakthrough Natural Treatment Plan for ADHD That Restores Attention, Minimizes Hyperactivity, and Helps Eliminate Drug Side Effects, by James Greenblatt, M.D., and Bill Gottlieb, CHC.
마지막으로 초점을 맞춘 집중 치료:주의력 결핍을 복원하고 약물 부작용을 최소화하고 약물 부작용을 방지하는 주의력 결핍 과잉 행동 치료 계획을 수립한다.
Studies Cited in the Article
그 논문에 나타난 연구
Zylowska L, et al. Mindfulness meditation training in adults and adolescents with ADHD: a feasibility study. Journal of Attention Disorders, 2008 May;11(6):737-46.
Singh N, et at. Effects of samatha meditation on active academic engagement and math performance of students with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder. Mindfulness,2016;7(1):68-75.
Cairncross M & Miller CJ. The effectiveness of mindfulness-based therapies for ADHD: A meta-analytic review. Journal of Attention Disorders, 2016 Feb 2. |